شب زفاف

دل نوشته

شب زفاف

دل نوشته

قمصر را دوست دارم

قمصر را دوست دارم

چون همه گل فروشند

بوی گل محمدی و گل فروش ها و گلاب فروش ها در سرتاسر  شهر پیچیده است

و من شهر گل و گلاب را دوست دارم

کسی با کسی دعوایی ندارد

و توریست ها این  شهر زیبا را در می نوردند

چهار سوی قمصر را کوهها احاطه کرده اند

و شهر در میانه باغ های گل محمدی ارمیده است

و از هر کوی و  برزنی عطر دل انگیز گل های سرخ به مشام می رسد

و مسافرانی که گل می خرند و گلاب می برند

و شادمانه می خندند

و من همه را در این شهر شادمان دیدم

خیابان های پاکیزه و رودخانه ایی که از میانه شهر می گذرد

و ابادی شهر به همین رودخانه است

که از بالا دست باغ ها را ابیاری می کند

گردو  و گوجه سبز و به و سیب و  گلابی  و توت

من در این شهر دخترکان امده از شهر های دیگر را دیدم

که بالباس های رنگارنگ گلاب گیری را به تماشا نشسته بودن

و شادی را می نوشیدند

و شیرین بود شادی با گل ها بودن

می شد خدا را در خانه گل ها دید

مهربانی را می شد لمس کرد

و من در خانه گل ها رها بودم

و احساس بی وزنی می کردم

غم و غصه را در ابتدای شهر جا گذارده بودم

تا مزاحم من نباشند حالا برای لحظه ایی هم شده

پلیس راهنمایی شهر به تازه واردان می گفت

مگر نیامده اید  دلی تازه کنید

در این شهر خوردن غصه ممنوع است

دعوا کردن جایز نیست

در شهر کلانتری  نیست

بر سر گل که کسی دعوا نمی کند

غم و غصه را که به زمین  نهادید

شادی خود به خود می اید

و می توانید با  گل اب دلتان را شستشو  دهید

هم چنان که خانه خدا را با گلاب ناب می شویند

دل شما که از ان سنگ سیاه  بد تر نیست

دلتان خانه خداست اگر بدانید

چند چیز را که دور بریزید دل شما خانه خداست

می دانید ان چند چیز چیست

حسد و غرور و از

این ها که نباشند گل های محمدی در دلتان می رویند

و خانه دل شما خانه مهربانی خواهد بود

و رایحه ان دلتان را شاد و مسرور خواهد کرد

و من قمصر را دوست دارم

شهر گل  و میوه

و ادمیانی که گل به سوغات می برند

و مدتها خانه سوت  و کورشان را اباد می کنند

دوستم مرا افتاب به شهر دعوت کرده بود

و من روز خوبی را در این شهر گذراندم

و شادی را برای مدتها به اغوش بردم

و با گل اب چشم دلم را شستم

شاید  دل من مهربانی را بیاموزد

نظرات 1 + ارسال نظر
ارتباط یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:36 ق.ظ http://www.ertebat.blogsky.com

بکاریم نهالی سر هر پیچ کلام ...
خوشحالم که وبلاگ شما رو اگرچه به صورت کاملا تصادفی ، پیدا کردم . واقعا وبلاگ جالبی دارید .
خیلی تمایل به تبادل لینک با شما رو دارم . دوست دارم لینکتون رو تو سایتم داشته باشم تا هر وقت هم خودم و هم بازدید کننده هام دلمون خواست بتونیم بهت سر بزنیم .
اگه مایل به تبادل لینک باشی دوست دارم سایت من رو با نام
۩۞۩ بی پرده زنان و مردان را ببینید۩۞۩ لینک کنی . و حتما به من اطلاع بده که وبلاگ تو رو با چه نامی لینک کنم .
ارتباط

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد